iPhoto triks diskvietas ietaupīšanai

4 09 2008

iPhoto ir foršs, taču viena problēma ir tā diska vietas rijība. Pie katras bildes modifikācijas (rotēšanas, horizonta iztaisnošana, krāsu korekcijas, sarkano acu koriģēšanas u.c.), tas izveido jaunu bildes kopiju bibliotēkas folderī Modified, saglabājot arī bildes oriģinālu (jebkurā laikā piedāvājot atgriezties pie bildes oriģinālu ar Revert to Original). Jo lielāka bilžu bibliotēka, jo vairāk tajā būs tādas, kas tajā atrodas vismaz divos eksemplāros.

Ja profesionāliem un pusprofesionāliem fotogrāfiem ir zināmi aizspriedumi pret jēlmateriāla izdzēšanu, man tādu nav un ja jau es esmu veicis kādai bildei korekciju, tad man ar šo pēdējo versiju arī pietiek. Tāpēc es bez bažām pielietoju interneta forumos atrasto komandrindas risinājumu (kā alternatīvu iespējams izmantot iPhoto Diet risinājumu, taču man tas neraisīja īpašu uzticību, redzot šīs programas pēdējās atjaunošanas datumu).

Zemāk atrodāmās shell komandas (jāizpilda Terminal aplikācijā) izveidos Trash folderi iPhoto-Originals un pārvietos tur tos oriģinālus (atrodas iPhoto Library folderī Originals), kuriem atbilstošas bildes ir atrodamas Modified folderī. Ja neesi drošs, pirms Trash iztukšošanas vari atvērt iPhoto un pārliecināties, ka attiecīgo bilžu pēdējās (modificētās) versijas ir atrodamas arī tur.

mkdir ~/.Trash/iPhoto-Originals
cd ~/”Pictures/iPhoto Library/Modified/”
find . -type f -exec mv “../Originals/{}” ~/.Trash/iPhoto-Originals/ \;

10 sekundes un esmu ietaupījis mazliet vairāk par gigabaitu.

Darbības

Information

2 responses

5 09 2008
N.R.

Ai ai ai kā tu lamāsies pret sevi, kad kādreiz savajadzēsies orģinālu kur ko svarīgu būsi nokropojis nost …

Labāk tad lieto Aperture, kur izmaiņas ir tikai tekstā saglabātas instrukcijas.

28 09 2008
jk

N.R.: Tehniski runājot, par to parūpēsies TimeMachine- vismaz tik ilgi, kamēr mans backup disks nebūs pilns līdz augšai ;)




