Laimīgu jauno gadu

5 01 2007

Jaunu gadu liela daļa cilvēku uzsāk ar apņemšanos kaut ko mainīt savā dzīvē. Un, lai arī krietna daļa no ieplānotajām izmaiņām izplēn pirmā mēneša laikā, tomēr ir labi vismaz gribēt kaut ko darīt savadāk un ieviest savā dzīvē izmaiņas. Piedāvāju piecas viegli realizējamas lietas, ar kurām uzsākt jauno gadu tiem, kas savu darba dienu pavada pie datora.

  • Sakārto galdu.
    Sakārtojot galdu, tu sakārtosi arī savas domas, noinventarizēsi un nooptimizēsi savu darba vietu. Izmetot pagājušā gada papīrus un post-it lapiņas, tu izmetīsi no savas galvas neizdarītos un vairs neaktuālos darbus. Apņemties galdu turēt kārtībā visu gadu gan nav vērts, tas tāpat neizdosies un kam mums tāda apņemšanās, kuru būs neiespējami īstenot?
  • Iztīri desktop virsmu
    Darba dienu ir labi uzsākt ar tīru prātu un no ikonu mūžameža brīvs ekrāns tam ir labākais palīgs. Faili, folderi un saīsnes uz programmām, kuras tev jaunajā gadā vairs nav aktuālas, ļaus izcelt šī gada projektus un tiem noskaņoties. Pie tam, jo mazāk ikonu un folderu būs uz darbavirsmas, jo ātrāk startēsies un strādās dators (tie lieki aizņem atmiņu un bieži tiek sinhronizēti ar tīkla serveriem datora startēšanas/shutdown brīdī).
  • Iztīri Inbox
    E-pasta vēstules, kuras vairs nav pelnījušas mūsu uzmanību, ir jāaizvāc no acīm, pretējā gadījumā tās atgādina par savu eksistenci, nozogot kripatu tavas uzmanības (“ā, tā ir tā vēstule uz kuru es jau atbildēju aizvakar”) un laika. Pilns ekrāns ar e-pasta vēstulēm, pat ja aktuāla ir tikai viena pēdējā, palielina fona stresu un samazina tavu apņēmību tikt galā ar šo vēstuli nekavējoties. Noprocesēto vēstuļu pārvietošana uz arhīvu, pēc konkrētas sistēmas izveidoti folderi, metode vai pat vesela darbu organizēšanas sistēma– jebkas, kas palīdz un der tieši tev.
  • Nopērc labas austiņas
    Labas austiņas noklusēs fona troksni, netraucēs kolēģiem un palīdzēs tev ‘iegrimt” darbā. Sliktas austiņas varbūt arī ir labāk nekā nekas, taču traucē gan citiem, gan tev pašam strādāt un izolēties no biroja trokšņiem.
  • Izslēdz traucēkļus, kamēr velti sevi darbam
    Aizvērt Skype, instant messaging un e-pasta klientus, novākt Gmail notification paplašinājumu pārlūkā vai no taskbara, pārslēgt mobilo telefonu klusajā režīmā un nolikt ārpus redzesloka- tas viss ļaus koncentrēties un ļoti efektīvi domāt un strādāt stundu vai divas līdz nākamajai pauzei. Katrs pārtraukums (uzlecošais vai izpeldošais paziņojums par jaunu vēstuli, chat sesija, telefona zvans), kas izsit mūs no domas, maksā mums 10-15 minūtes, kamēr atkal pilnībā iedziļināmies problēmā un sasniedzam maksimālo efektivitāti. Protams, ne visi var atļauties sevi izolēt no ārpasaules pilnībā, taču ir labi, ja iespēju robežās savu darbadienu un tās ritmu nosaki tu pats nevis cilvēki, kuriem nav pat nojausmas par tavu darba režīmu.

Laimīgu Jauno gadu!

Advertisements

Darbības

Information

3 responses

5 01 2007
0nkulis

labi padomi!

5 01 2007
nitro

sevišķi vērtīgs ir pēdējais — laikā, kad daudziem man zināmajiem datorlietātājiem svarīgāk šķiet nevis darbadienas laikā kaut ko paveikt, bet “skaipot”, “brovzēt netu” un izmantot citas ērtības, kas nav nepieciešamas un bieži vien nav savienojamas ar darba stratēģiju, lai no tiesas kaut ko varētu izdarīt.

galu galā — visi sociālie tīkli ir pilni ar “vai kā man negribas strādāt” lietotājiem.

18 05 2007
Enima

Wiiii Viedi vārdi Jurģi :D

Es šamējo praktizēju 1x nedēļa jau 2 gadus – pagaidām apsolūti nesekmīgi




%d bloggers like this: