Kāpēc latvija.lv ir slikts “portāls”

6 08 2006

Komentārs pie iepriekšējā ieraksta izprovocēja manu nepatiku pārvērst par skaidri noformulētiem iemesliem, kādēļ man šķiet, ka jaunais Latvijas “portāls” ir slikts tīkla resurss (portāls tas nav dažādu iemeslu dēļ).

Galvenā problēma ir šī “portāla” uzstādījumā. Nevienam nav vajadzīgs resurss, kurā ir saites (tikai) uz valsts institūciju mājas lapām. Cilvēkiem interesē konkrēta informācija un konkrētas problēmas, kuru risinājumus tie cenšas atrast internetā. Resursa veidotāji par šo cilvēku nav domājuši, patiesībā- viņi pat nezin, kas ir tas cilvēks, ko vēlas uzrunāt jaunā Latvijas seja internetā.

  • Neatbilstoša informācijas organizēšana- tā vietā lai saites būtu sakārtotas atbilstoši informācijas patērētāja (klienta) vajadzībām, izmantota visaptveroša hierarhiska informācijas organizēšana- pie tam hierarhija ir viena un tā pati visās valodās. Rezultātā tā lietošana nav ērta ne Latvijas iedzīvotājiem, un pavisam arī ne tūristiem un interesentiem- pārāk garš ceļš līdz saitēm un paies kāds brīdis, kamēr ārvalstu biznesmenis sapratīs, ka angļu valodā hierarhiski sakārtotās saites parasti ved tikai uz infomāciju latviešu valodā.
  • Trūcīgs, neatbilstošs saturs. Ja Latvijas “portālā” meklējot pēc “pabalsts” vienīgā saite (kas meklēšanas rezultātos nez kādēļ parādās divreiz) ved uz Iekšlietu ministrijas mājaslapu, kurā rakstīts “Atvainojiet, nepieciešamā informācija šobrīd tiek sagatavota”, tad tas nokauj vēlmi mēģināt latvija.lv atrast kaut ko citu noderīgu (pamēģiniet meklēt pēc vārda “pabalsts” Googlē vai Sietā).
  • Saites nav papildinātas ar metainformāciju (vārdi, pēc kuriem potenciālie klienti šo informāciju varētu meklēt). Rezultātā potenciālais biznesmenis mēģinot atrast “currency”, neatradīs nekā. Meklējumi “dzīvesvietas deklarācija”, “būvatļauja”, “pase” nedod nekādus rezultātus, atvainojiet, arī man apnika šeit kaut ko meklēt.
  • Niecīgas meklēšanas iespējas- nav iespējas lietot loģiskos operatorus. Meklēšanas rezultātu logs neveiksmīgi organizēts, nav iespējas uzreiz meklēt vēlreiz, jāklikšķinās atpakaļ. Alfabētisko meklēšanu (ZZ astes!– nu jau izvāktas) nekomentēšu.
  • Lapa nekorekti darbojas uz dažādiem pārlūkiem. Atbilstošās valodas galvenajā kategoriju lapā, Safari pārlūkā, meklēšanas frāzi ievadot un spiežot [Enter], lapa pārzīmējas un meklēšanas rezultātus neattēlo (meklēšanas pogu nākas spiest ar peli).
  • Lapa ir neērta, piekļūstot tai no mobilā tālruņa. Divdesmit pirmajā gadsmitā šāda veida lapas nedrīkst nedomāt par mobilo pārlūku lietotājiem.

Ja mani interesēs konkrētā iestāde, es to ātrāk atradīšu zl.lv, ja vēlēšos ceļot pa Kurzemi, es skatīšos vietas.lv, nevis uz trūcīgo informāciju (tikai) latviešu valodā, ko piedāvā latviatourism.lv vai meklēšu Google pēc “tūrisms kurzeme”. Ārvalstu ceļotājs vai biznesmenis, uz mirkli pamēģinājis paklikšķināties pa latvia.lv neskaitāmajām kategorijām, ātri vien atgriezīsies pie ierastākiem informācijas meklēšanas veidiem.

1996. gadā šāda mājaslapa būtu lielisks, moderns resurss. 2006. gadā tā pamatīgi smako pēc naftalīna.

Advertisements

Darbības

Information

3 responses

10 08 2006
nitro

“Tomēr ministre I. Gudele nešaubās, ka tieši šādas informācijas vietnes trūkums ir iemesls, kādēļ Latvija līdz šim nedaudz atpaklika no citām Eiropas valstīm interneta tehnoloģiju jomā.” Diena, 10. 08. 2006.

nu, ko, sāksies zelta gadi.

10 08 2006
Mani 2 santīmi » Plosīšanās ap latvija.lv turpinās

[…] Protams, šobrīd redzamais latvija.lv nav īpaši labas kvalitātes resurss. […]

15 08 2006
Mani 2 santīmi » Jaunie un vecie mediji diskusijā par latvija.lv (+hronoloģija)

[…] 6.08.2006- Mani 2 santīmi: Kāpēc latvija.lv ir slikts “portāls” […]




%d bloggers like this: